Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredsknekt
Tjennare gubbs.
Jag har sett att det finns endel olja under insuget och på avgassidan.
Så nu undrar jag om det är väldigt besvärligt att byta toppackningen, tänkte om allt sitter riktigt jävligt till eller om det går relativt smidigt.
Jag kan skruva och så,ingen tumma mitt i mina nävar. :lol:
Användarvisningsbild
av Ramon
Det är egentligen inga speciella svårigheter att byta topplockspackning, men det kommer att ta en del tid... Det är mycket som skall demonteras, och delarna man demonterar måste hanteras med största varsamhet! Man bör ha en del tålamod till detta arbetsingrepp alltså... Men delarna sitter inte särskilt jävligt till. I och med att det är så många steg man behöver gå igenom så skulle det ta en väldans tid att beskriva allt här, men jag säger som jag brukar, införskaffa en Haynes Reparationshandbok till din bil ifall du inte redan har en! De kostar bara ca 220kr och kan köpas på Bilia, Mekonomen, Micro, Biltema, mackar... Den boken är nästan guld värd... Där finns steg för steg instruktioner med bilder osv. Det bör noteras att allt inte står i den boken, men mycket som är viktigt står där.
av fredsknekt
tACK FÖR DET SVARET. dEN BOKEN HAR JAG SÅ MAN FÅR SE OM "LUSTEN" ATT SKRUVA DYKER UPP TILL SOMMAREN
HA DE GOTT.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]