Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ferlef
Kan någon vänlig själ tala om för mig vad jag behöver köpa för del:

Bild

Det måste finnas något annat namn än "länkarmslagring". Bilen är en Volvo V70 -98.
av Ferlef
Jomenvisst var jag med och vet exakt vilken bussning det är. Men jag minns inte i detalj hur den ser ut. Jag kan naturligtvis gå ut i regnet och titta men det känns motbjudande. Så därför vill jag gärna få bekräftat vilken bussning som jag ska beställa. Säkert någon som gjort detta jobb före mig.
Ferlef skrev: Säkert någon som gjort detta jobb före mig.
Jadå, jag har avdragare till den som även är monteringsverktyg till den nya, bara att veva på så kommer den så snällt så och bytet gör man på c:a nån timma utan att ta ihjäl sig eller förstöra något.
av Ferlef
Stridsvagnsteknikern skrev: Jadå, jag har avdragare till den som även är monteringsverktyg till den nya, bara att veva på så kommer den så snällt så och bytet gör man på c:a nån timma utan att ta ihjäl sig eller förstöra något.
1) Tack. Om du har möjlighet skulle jag gärna vilja se en bild på verktyget så jag vet vad jag ska "snickra" ihop med svetsen.

2) Är det alltså denna som sitter strax framför bakhjulet:

http://www.skruvat.se/Bussning-bakvagn-P11983.aspx
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Stridsvagnsteknikern skrev:
Ferlef skrev: Säkert någon som gjort detta jobb före mig.
Jadå, jag har avdragare till den som även är monteringsverktyg till den nya, bara att veva på så kommer den så snällt så och bytet gör man på c:a nån timma utan att ta ihjäl sig eller förstöra något.
Dom e rätta smidiga o byta när man vet hur, värre med dom du ställer bakvagnen med. Vad jag svor över staget som sitter i deltan...
av Ferlef
Nu är det bytt. Det svåra momentet var att få loss eländet. Fäste en kätting i bussningen/lagringen med hjälp av en bult, värmde med gasol ca 10 minuter, därefter några kraftiga ryck i den andra änden av kedjan med en slägga. På andra rycket for bussningen ur som en projektil. Lätt som en plätt när man väl vet hur man ska göra.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Ferlef skrev:Nu är det bytt. Det svåra momentet var att få loss eländet. Fäste en kätting i bussningen/lagringen med hjälp av en bult, värmde med gasol ca 10 minuter, därefter några kraftiga ryck i den andra änden av kedjan med en slägga. På andra rycket for bussningen ur som en projektil. Lätt som en plätt när man väl vet hur man ska göra.
Då satt inte dina så hårt som mina :P Fast ja första brukar ta en stund tills man hittar en bra taktik :)
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]