Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då är det nog föregående ägare som slipat hålet... Får ju byta innerskärmarna, men vill se att det blir bättre med nya stoppen först :)

Såhär i efterhand skulle jag köpt rätt dimension, men man blev ju dumsnål såklart...
StefanWasa skrev:Då är det nog föregående ägare som slipat hålet... Får ju byta innerskärmarna, men vill se att det blir bättre med nya stoppen först :)

Såhär i efterhand skulle jag köpt rätt dimension, men man blev ju dumsnål såklart...
äh, kör 225/40/R18 på sommaren. Man får ta reda på hur långt man kan vrida. 1 + 1/4 dels varv för min del :D O fullt med orginal vinterfälgarna :)
kör 205/55-16 på mina sommardäck, inte märkt att de tar i nånstans.
Samma med vinterdäcken, där kör jag 195/65-15 vilket också är +1 i profil. de tar inte heller i.
Min bil är sänkt 40/40 tror jag. den är inte originalhöjd ivartfall. kan vara 60/40 också för har inget rövhäng som man annars brukar se.

jag kan vrida fullt btw :P
Styrstopp från C70 löste mitt problem. Var lite strul med vilka popnitar man skulle använda, samt att borra genomgående hål genom länkarmarna.

Jag fick med popnitar från Volvo när jag köpte styrstoppen, men dem var för korta. Köpte popnitar som var 4x16mm och dem verkar sitta...hoppas det förblir så också :)

Det är ju lite skillnad på original och C70´s styrstopp:

Bild

Bild

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]