Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2469
Hej har en Volvo 855 93års.m har ett problem motorn stannar för mig när jag kör.när jag försöker starta den så går den i gång men den dör igen hjälper inte om jag gasar verkar som motorn inte får soppa.detta händer bara ibland har haft detta fel en längre tid? har haft den inne på Rejmes men då motorn inte stannar så vet dom inte vad det kan vara.
av stammler
Har haft samma problem med min -93 GLE och MB 190E. Antingen bränslepumpreläet eller tändningsmodulen som börjar spöka.
Öppna bränslepumpreläet om det inte är gjutet eller knacka på det nästa gång det strular.
Lyssna innan du startar bilen.
1 På med tändningen och lyssna efter bränslepumpen
2 Starta motorn.
Startar den efter att pumpen har surrat är det ok, startar den inte trots att pumpen gick så kan det vara tänd modulen.
Hörde du inte pumpen och motorn inte startar så är det ganska säkert relät eller pumpen.
av andezon
Hej kolla om bränslepumpen går som den ska, när du sätter på tändningen, gör den deta skulle jag tro att det är gasspjällslägesgivaren som är kass, denna komponent sätter ej alltid felkod, så fast det inte finns några felkoder så kan det vara detta som orsakar dina driftsproblem

Mvh Andezon
Användarvisningsbild
av v70r/awd
andezon skrev:Hej kolla om bränslepumpen går som den ska, när du sätter på tändningen, gör den deta skulle jag tro att det är gasspjällslägesgivaren som är kass, denna komponent sätter ej alltid felkod, så fast det inte finns några felkoder så kan det vara detta som orsakar dina driftsproblem

Mvh Andezon
håller med
Användarvisningsbild
av FoXen
Startar bilen när den kallnat?
Om den gör det är det förmodligen gasspjällspotentiometern.
Hade själv det bekymmret på en annan bil, kom och gick lite då och då =(

Mvh / FoXen

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]