Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en v70 99 och jag undrar om det är någon som vet om det går att byta ut alla högtalarkablar och om det är någorlunda lätt för högtalarna glappar till och från mest fram
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Klart det går att byta kablarna - det är ju bara kablar.
Lätt? Ptja... Kruxet är ju genomföringarna i dörrarna. Kanske går att pilla ur stiften och ersätta kabeln på så vis, annars får man väl improvisera lite.

Själv kommer jag nog vara lat och bara dra kabeln brevid genomföringen :P Blir lite jobbigare om man ska haka av dörren, men vafasen, hur ofta gör man det? :lol: Om det händer kan jag gärna offra 2min extra på att ta bort dörrsidan och dra ur kabeln :)

Väl inne i kupén så är det bara att dra som du tycker blir bäst - dom ska fram till stereon (eller slutsteget om du har ett sånt), sen hur dom tar sig dit spelar mindre roll.
av rocketman
Försäkra dig om att det är kablarna som är problemet. Jag letade kabelglapp till förardörren på min 99à men det var själva högtalaren som glappade i spolen visade det sig. Provade genom att skifta höger/vänster högtalare ett tag och glappet flyttade med högtalaren. Köpte en ny högtalare på JB-bilskrot för en 50lapp å sen inga problem.
av BjarneJ
Jag brukar använda silikonspray vid kabelgenomföringar, går hur lätt som helst utan att kivas allt för mycket med kablerna.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]