- fre 27 dec 2013, 10:55
Har en Volvo 850 som självgasar både under körning och när jag står still. Då varvar den på höga varv några sekunder och sen så släpper den, och sen börjar det om igen. Den lugnar sig också om jag lägger i en växel. Och mest gör den så här när den är varm. Aldrig när den är kall. När jag startar den kall så går inte tomgången jämnt, utan den ligger liksom och pendlar lite lätt utan att göra som när den är varm och skena iväg. Har rengjort spjällhuset utan effekt, men funderar på om det ändå kan vara fel på den då den? Också fått tips om hallgivaren.
Likaså om jag kör väldigt korta sträckor och har många snabba stopp, så blir jag nästan alltid ståendes en liten stund tills bilen kallnat. Då startar den igen men rycker som fan då. Kan vara så att det här är 2 helt olika problem också. Men tänkte kolla om någon kände igen sig.
Likaså om jag kör väldigt korta sträckor och har många snabba stopp, så blir jag nästan alltid ståendes en liten stund tills bilen kallnat. Då startar den igen men rycker som fan då. Kan vara så att det här är 2 helt olika problem också. Men tänkte kolla om någon kände igen sig.