Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av granis
Hejsan, blev nyligen ägare till en v70-99 ca: 30000 mil. Nu har den blivit trött och slö samt att när den inte orkar vibrerar det lite i ratten och jag får växla ner. Nu har även den gula motor lampan börjat lysa, nyfiken vad det kan vara och om det är farligt att köra tills det är åtgärdat.
av *pettson*
Är lika nyfiken jag. Läs ur vad den vill dej så får vi reda på det tillsammans.
av virtq
Skulle även vara bra om du kunde berätta vad det sitter för motor i. Sitter det en turbo i så finns det flera faktorer som kan fel. Men som sagt för att bäst få reda på vad det är som står på så behöver du läsa ut felkoder från bilen.
av granis
sorry, är ny här :) det är B5254s som sitter där o ingen turbo. Var på biltema idag och köpte stift tänkte börja där, dom hade en felkodsläsare där för 399
spänn lät för billigt för att funka vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Nexus
Privatköp? Annars åk tillbaka påpeka felet. Även skojare brukar lämna 1 månad garanti på bilarna
av granis
Var ute och skulle byta tändstift idag, men när jag skruvat loss kåpan så var det inga tändkablar eller något som liknade stift. Det var fem svarta lådor och
en massa kablar, vad va det? (försökte lägga upp bild men :( )

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]