Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Firexonox
Tjenare har ett problem med min kupefläkt, nu när vintern sakta kryper sig på här så kan jag bara köra på 4an eller inte blåsa alls, har en Volvo 855se 96a, När jag har på 0-1-2-3 så blir de väldigt immigt på rutorna snabbt, är de något motstånd som har slutat fungera tro? Och vart kan man köpa isåfall?

Även när jag har bilen nystartad så tar de ca 20min innan de börjar blåsa varmt och imman på rutorna försvinna?
Användarvisningsbild
av taxi
Värmen bör komma inom ett par minuter även vid minusgrader, tar det 20 minuter så är det nog dags att byta termostat. Om du inte har en diesel?
av Firexonox
Okay, jag har bensinare, så ny termostat och fläktmotstånd, termostat kan jag få tag i men vart kan man köpa motstånden?

Tänkte även på de, de var is på rutan i bilen idag, funderar på ifall listen läcker någonstans då?

Mvh Tobias!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Is på insidan? Det kan förekomma av lite olika anledningar, t ex någon som flåsat i bilen lite för mycket( :P ), blöta mattor efter blöta skor, eller rent av ett läckage. Läckage är väl relativt ovanligt dock, såvida du inte har taklucka - dom är det relativt vanligt att dom läcker lite.
Det finns en uppsjö av olika, naturliga, anledningar till att man kan få lite is på insidan. Lösning? Garage 8)
Sen är det ju så att en bil är inte 100% tät heller.
av Firexonox
Hehe okay, då var även de löst, tänkte mer den stog i någon timme sen var de is på insidan rutor och frost på utsida.
Har ej taklucka, men jag har däremot en flåsande "liten" hund.
Men tackar för svar!
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]