Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av novis07
Min varningslampa för trasigt bromsljus lyser vid inbromsning. Inga lampor trasiga, kollat att det är samma watt. Nu till frågan. Kan det vara så att den elkabel vä.sida baklucka skall vara till bromsljus i vinge(spoiler) och att det är den som "spökar". Har försökt att testa kabeln men ingen ström verkar finnas i den. Några kloka tankan??
Hej! Förstår inte riktigt, lyser alla ljus som de ska?
Jag har precis haft liknande problem (varningslampan blinkar till när jag bromsar och blinkar). Det var en jordpunkt som behövde rengöras.
Alla lampor lyser. Kontrollerat runt om. Till och med satt nya bromsljuslampor.

I bakluckan på vä sida kommer det ut 2 st elkablar men ingen ström. Kan det möjligen vara fördraget för spoiler?

@taxi, hur fick du till problemet?
Lucif3r skrev:Vinge/spoiler kopplas in istället för bromsljuset i bakrutan, så på sätt och vis är det fördraget, men ändå inte, eftersom det ersätter ett befintligt ljus.

Så 850 ska ha ett bromsljus i bakrutan? Har letat kablar och genomföringar men kan inte se att det funnits något bromsljus i rutan. Kan det möjligen vara det som spökar eftersom det indikerar att det är fel på bromsljusen? Det vore ju roligt att hitta felet. Har nyss köpt bilen , bara kört 10 km.
Lucif3r skrev:Ska sitta ett även på sedan. Aldrig sett en sedan utan iaf.
Ok, får väl tro dig men jag kan inte finna några kablar dragna till bakrutan trots att jag rivit ut baksätet, kontrollerat koffert men inga kablar. Var ska dom utgå ifrån? Felat att varningslampan lyser kanske beror på avsaknad av lampa?
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]