Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tommty skrev:5500:- för kopplingsbyte, funderar starkt på att åka till borås och byta min koppling och packbox när istället för göteborg där dem tar allt mellan 7500-12000
:) Knallens Bilverkstad heter min verkstad. Ny koppling för 2500 kr på kedjan A6 bildelar eller vad de heter, 3000 kr för själva arbetet på verkstan. Det är en liten verkstad och jag har inte gjort några avancerade saker där, men å andra sidan har jag haft otur med Mekonomen-verkstäder som kan släcka tvåor också...
av *pettson*
Förmodligen har dom inte gjort många kopplingsbyten på en 850 därav priset.
Listan säger drygt 4tim. Verkligheten nåt annat.
Det som med byte av värmepaketet. Det är 6timmar på deti listan. Den som inte rett ut det på 2 timmar har en riktigt dålig dag.
Listor och verklighet är inte alltid i synk.
av *pettson*
taxi skrev:Vems lista säger fyra timmar? Nyfiken bara, trodde att det var minst åtta timmar?
Autodatas lista sa det bland annat. Inte kikat på dom nyare men. Tidigare var det så.
Samtidigt som det var enormt lång tid på just värmepakets bytet.

Alla som gör tidslistor har märkesprislistan som förebild, så det är inte taget ur luften bara.
Hej alla!

Nu var det fixat! De bytte bränslepump och bränslefilter (jag var med och köpte dem på Mekonomen). Pris för jobbet: 1000 kr på en liten, liten firma. Verkar vara ett bra pris, framför allt för att vara på en lördag.

Tack för hjälpen och passa på att besök verkstäderna i Borås! :)

("Min" verkstad har förresten bytt en hel del kopplingar - om de har bytt på just 850 kan jag inte svara på men det är ju inte en ovanlig bil... När jag var där visade de mig en bil de precis höll på med. Ändå får man kvitto och så, så det känns i alla fall som om papperen är i ordning.)

Petter
Tack för tipset om Knallens Bilverkstad i Borås.
Trots att jag bor i Göteborg blev det en bra affär att byta koppling och packbox (till vevaxel) där på min 855:a.
Jobbet 3000kr, delarna 2045 kr(köpte själv på Skruvat och tog med) och resa 69x2 kr.
En verkstad i gammal lokal men med alla vtyg och lyftar och kunnig personal.
Bara jobbare och inte en massa administrativ personal som på verkstäderna i Göteborg.
Passar för alla reparationer på lite äldre bilar.
petter2013 skrev:Hej alla!

Nu var det fixat! De bytte bränslepump och bränslefilter (jag var med och köpte dem på Mekonomen). Pris för jobbet: 1000 kr på en liten, liten firma. Verkar vara ett bra pris, framför allt för att vara på en lördag.

Tack för hjälpen och passa på att besök verkstäderna i Borås! :)

("Min" verkstad har förresten bytt en hel del kopplingar - om de har bytt på just 850 kan jag inte svara på men det är ju inte en ovanlig bil... När jag var där visade de mig en bil de precis höll på med. Ändå får man kvitto och så, så det känns i alla fall som om papperen är i ordning.)

Petter
*Kollar sträcka till borås o räknar ut bränslekostnad* Billigaste jag hittat här var 3500.

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]