Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
christofferbmw skrev:Okey låter ju riktigt skumt att dom säljer lösa lameller då.. Hade dom inte gjort det hade jag köpt hela satsen..
Varför skulle det vara skumt?
Vi läser innantill: *vi säljer lösa lameller då många vill köra med Sachs Performance tryckplatta etc*
Med andra ord folk som vet vad dom vill ha kan köpa det. Vet man inte vad som är vad så bör man aldrig köpa något i lösdelar helt enkelt.
Jag kan dock inte säga exakt vad som är fel via internet.
Det du kan göra är att sätta tryck och lufta genom att pumpa. Löser inte det problemet, så är det bara låda ned som löser problemet.
klracing, som namnet hintar på, riktar sig mer till racing/custom byggen, där folk vill ha speciella saker för att få ut max. Det kräver att kunden vet vad dom ska ha, samt vad delen ska användas i för syfte (bana, drag, bruks osv).
Så det är absolut inget märkligt att det säljs lösa lameller.
Sen även om man bortser från "racing" delen, så ger lösa lameller kunden en chans att spara in lite pengar - om kunden VET vad denne har för typ av lamell innan och köper en som passar bra ihop med resten av paketet.
Experimentera med olika lameller och tryckplattor är sällan något man gör på en ren bruksbil dock (undantag förekommer ju såklart).

Har man dålig koll så är det helt kopplingspaket som gäller.
Senast redigerad av 1 Lucif3r, redigerad totalt 0 gånger.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]