Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
Hej

Bilen kan ibland ( inte alltid ) klonka/rycka till när jag lägger i R eller D i växellådan. Har bytt över momenstaget/motorfästet då den knappt existerade. Kan den nedre vara tokslut också och isåfall vad är symptomen när den är kass? Den ser inte kass ut nämligen. Dock ganska smutsig.

Kan det vara problemet till klonkandet/ryckandet?
av Henke3
Min blev mycket bättre map vibrationer/ryck/klonk då jag bytte nedre momenstaget på AWD:n.
Det var svårt att se på plats hur dåligt det var.
har du kollat h och v motorfäste? mina var tokslut.

Främre motorfästet e de enda jag inte bytt.
av AnkaN7893
Henke3 skrev:Min blev mycket bättre map vibrationer/ryck/klonk då jag bytte nedre momenstaget på AWD:n.
Det var svårt att se på plats hur dåligt det var.
har du kollat h och v motorfäste? mina var tokslut.

Främre motorfästet e de enda jag inte bytt.

Gissar att alla inte är i bästa skicket. Men får ta och byta nedre till att börja med då kanske och sen ta dom på sidorna. Satsa på polyreutan eller orginal?
Användarvisningsbild
av Perra83
Vilka är höger och vänster motorfäste?

Ja bytte mitt nedre högra nedanför kamremmen igår. Tyckte det blev lite mjukare växlingar.

Har tidigare bytt det övre till en powerflex och främre nedre momentstaget till en ny original. Detta på V70R man -98 14000mil.
av Henke3
AnkaN7893 skrev: Gissar att alla inte är i bästa skicket. Men får ta och byta nedre till att börja med då kanske och sen ta dom på sidorna. Satsa på polyreutan eller orginal?
Jag kör original, funkar bra, dock har du en R så det beror lite på om du chippar och hur du kör och om du prioriterar
komfort eller små motorrörelser.
av AnkaN7893
Henke3 skrev:
AnkaN7893 skrev: Gissar att alla inte är i bästa skicket. Men får ta och byta nedre till att börja med då kanske och sen ta dom på sidorna. Satsa på polyreutan eller orginal?
Jag kör original, funkar bra, dock har du en R så det beror lite på om du chippar och hur du kör och om du prioriterar
komfort eller små motorrörelser.
Jo visst komfort är alltid trevligt, och jag kör ju mer lungt en snabbt. Dock är min övre motorfäste i polyreutan då orginal va så svår att få i.
Lucif3r skrev:Jag kör poly på min orginal T5a. Kan inte påstå att jag märker någon direkt skillnad mot orginal(mitt orginal var i relativt bra skick när jag böt).
Övre fästet är det en markant skillnad mellan orginal och poly dock.
Den övre är polyreutan och den märkte jag skillnad på, kan ju dock varit för att den gamla inte ens existerade.. motorn svaja rätt gött.
Får se vilket som är billigast, volvo´s eller polyreutan.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]