Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av picko
Behövs ganska mycket mer info. Då det är en trimmad bil. Den är förstärkt antar jag det gör man när man trimmar. Polly bussningarna i länkarmarna kan bli slitena ium att dom är hårda kan det bli ett glapp som ter sig likvärdigt. Men detta förutsätter att du har hårda bussningar. Om du kör original framvagn så ska börja med att gratulera att den klarat av det överhuvudtaget....

Din beskrivning säger som sagt inget. Hade det varit en original bil hade jag sagt Kolla motor kuddar brukar te sig så här när den övre bussningen är slut då rör sig motorn onormalt mycket och hoppar fram.
Användarvisningsbild
av Danne855
När oljan i automaten på min L200:a började bli kass så kunde den liksom hoppa fram vid ett visst varvtal när man kört fast den, var liksom som om lådan inte visst om den skulle driva eller inte.

Men du har väll förmodligen inte ens en automat gissar jag?
av *pettson*
Det är roligt att alla försöker hjälpa till men.. Jag var lite ironisk ändå..
Studsande framvagn när man ger på full gas med så *mycket hästkrafter* att det inte finns grepp beror på ett samspel mellan underlag, däck, framvagnsgeometri och i övrigt då stötdämpare, fjädrar och bussningar.
Det går inte att sortera ut problemet med mindre än att bygga en helt ny framvagn, hålla sej till en enda sorts däck som i sin tur ska ha rätt tryck och temp, och sen göra justeringar fram och tillbaka för att undvika studsningar.
Det går alltså inte att lösa problemet åt trådskaparen. Det är därför man dedikerar bilen till sin sport. En banbil är skit på 402 meter med full effekt, likväl som en 402 meters inte är nåt vidare på att svänga när det börjar gå fort.
Sen.. att ha så mycket malla att det släpper plötsligt.. tjenare...

Det finns också ett sätt till.
Det är att inte ge full gas med bilen i varenda gathörn eller i varenda gatljus. Det finns ingen mening med att spinna alls, det är förlorad tid.
Problemet börjar med gaskontrollen..
Nej troll...

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]