Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillhands
:shock: av vad jag läser så är detta ett problem som ingen har någon koll på varför det uppstår eller hur man kan bli av med det. Bytta olja hjälper inte, byta tändstift, kablar, fördelarlock all detta hjälper inte, inte för alla iaf. Jag var på besök hos en vän för tre dagar sen och han kan det här med bilar så jag frågade om mitt problem och som "tur" startade inte bilen hos den vännen :-O) så han fick se och höra vad detta handlar om och hans tips var och byta luft temperatur sensor den som är mellan filter och spjället. Jag har bytt nu på min, kostar 211 på Mekonomen och jag ska snart iväg till Helsingborg. På min bil är det ju varmare det är svårare blir det och starta så jag ska se vad händer idag och kommer med info sen :wink:
Redan kan jag säga dock att den går något "stabilare" än innan (D)
av Malish
Tempgivare är något jag hört anmärkningsvärt ofta på dessa bilar. verkar vara vanliga felkällor.
bra att fler talar om vad som var felet när de hittar det, hoppas det var luft tempgivaren för dig också.
antar att du har en 10v motor, annars hade du väl haft en luftmassemätare istället.
just tempgivare verkar dessutom vara något som folk rent generellt missar att ens tänka på när de har problem.
av *pettson*
Vad jag kan läsa mej till är problemet så vagt beskrivet att det kan vara precis vadsomhelst. Det kan vara lågt resttryck i bränslet. Det kan vara vevaxelgivare, kamaxelgivare, felställd kamaxel, dåligt kompression, dåliga spridare, alltså dålig spridarbild. Dåliga tänddelar och 15 saker till. EN ENDA sak gäller.. Felsök så kommer svaret.
av Kena
Tycker det vart många som har haft problem med motorer som går dåligt och testat det ena och det andra. Och efter många om och men bytt tändkablar och fördelare så har problemet vart ur världen. Jag vet inte men det är bland det enklaste man gör, att öppna fördelarlocket....
av Tillhands
:-(O) jätte ledsen vänner, problemet är kvar det har inte hjälpt och byta den där givaren (S) Får söka vidare \;-) men det är inte fördelarlocket, den är bytt på min. {:-O
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]