Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tikkapower
Bilen tömmer batteriet över natten. Har idag mätt tjuvstömmen till 4,55A.

Plockat bort säkring efter säkring tills jag hittade första felet. Efter en stund hittade jag andra felet och tjuvströmmen var nere på 0,42A, vilket fortfarande inte är ok enligt mig.

Fel 1: Säkring 28, RCM, UEM, Roof lights. (står i bilen) Det står Elektronikmodul (tak), interiörbelysning (tak) i boken
Fel 2: Säkring 32, Central elektronikmodul, makeupbelysning, servostyrning, allmänbelysning, handskfackbelysning.

Som jag fattar det fungerar alla dessa enheter som de ska, förutom att de tar tjuvström.

En annan sak som blev ett problem är att jag har plockat alla säkringar och reläer, och nu fungerar inte fjärrkontrollen till att låsa/låsa upp bilen...

Bilen har under tidigare ägare varit på verkstad för att den tömmer batteriet över natten. Det är diverse felsökningar gjorda, batteriet är bytt ett par gånger och generatorn en gång. Felet kvarstår.

Jag behöver ha hjälp av Volvobilarnas Volvonörd nr 1 för att lösa detta problemet.

Tack.
av Tommty
testa att fråga i rätt forumsdel så får du nog bättre svar :wink:

På våra gamla bilar behövs inte allt detta krimkrams.
av Tikkapower
Tommty skrev:testa att fråga i rätt forumsdel så får du nog bättre svar :wink:

På våra gamla bilar behövs inte allt detta krimkrams.
Aj fan....ett misstag i förvirringens tid...kopierar och flyttar mitt inlägg....

Admin kan plocka bort denna tråden.

Tack.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]