Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har sökt rätt mycket på internet och har inte hittat något än ett inlägg som löd "Det går en stor skarv till motorn. Den brukar bli dålig". Okej. Vart sitter denna skarv som ser till så "motorn" från spänning? Sittter ventilerna i ABS enheten? Jag tror inte det då det är mest bara ett stort chip som sitter där. Vet du?

A3 4-4-4

Bil: Volvo 850 GLT 1992 Professional

Bild

Här är en bild på ett relä. Tror att det är ABS reläet.
VOLVO
3515632
6807 10 (90)
89 8181 GERMANY

Enligt multimetern så har denna ingen sluten krets vid de 4 runda stiften. Om jag mäter vertikalt, horisiontellt, lodrätt och kors och tvärs så visar multimetern ingen sluten krets. Min multimeter piper till om den märker sluten krets. Så är denna relä deffekt då eller?

EDIT: Jag får sluten krets om jag mäter med multumetern om jag sätter dit den stora avlånga kabelkontakten. Då får jag sluten krets på två av dessa pinnar längst åt höger på denna bild. Pinne höger upp och pinne höger ner.

Bild
Senast redigerad av 1 Volvo742, redigerad totalt 0 gånger.
Vart är hydralmodulatorns ventiler här? Jag söker och söker i hantverksboken men hittar inga.

Bild

Alla dessa kontakter har slutna kretsar. Om jag alltså testar och sticker ner en mätpinne och en annan mätpinne från min multimeter så piper den, dvs sluten krets. Då fungerar hydralmodulatorn.

Bild

Bild
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?