Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740owner
Ja lossa plasten är gjort, hela brädan är borta liksom all annan plast också pga färgbyte på inredningen. Ska prova att sprätta kabelhärvan i 2,5an och se om jag kan lösa el-hissarna:) Båda bilarna är lika tomma på inredning. Framför reläcentralen sitter tre stora kontakter. En svart, en vit och en röd. Är det kontakter som går att dela på? Eller bara kabelgenomföringar?
av 740owner
Henke3 skrev:de 3 stora kontakterna är skarvar för de olika kabelmattorna i bilen, så de går att dela på.

Hur får man loss dom från stålplattan/fästet??
av 740owner
Hej

Kan nu meddela att på 2,0-liters -95 finns inte allt fördraget. Till elhissarna fanns inte ens den grå kontakten i mittkonsollen, däremot var det fördraget från säkringarna till dom tre kabelmattornas kontakter under instr.panelen och fördraget till bakdörrarna av någon anledning? Farthållaren var fördraget, flyttade över vakumklockan och kontakterna till broms och koppling samt enheten under batterihyllan. Till larm och fjärrlås flyttade jag över larm-relät.
Har varit ett jäkla jobb att skriva upp och jämföra kabelfärger och placeringar.... ska bli kul att se om det fungerar efter lödningar och dragningar? :-/
Mvh
Jörgen

Tack för era tips. Jag ska nog våga mig[…]

Bromsarna är en mjukvarudetalj fler tillverka[…]

Tack för tips Minnesfragmenten kommer sak[…]

Bokat service såhär en månad i f&[…]