Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anTLo
Tjäna! ;).

Har fått hem mitt chip igår fredag. Blev BSR steg 1. Jag tänkte bara kolla med er om det är någon fara att prova chippet nu. Ska nämligen byta stift olja och filter först på måndag. Tänkte kolla med er om jag kan testa lite nu i helgen bara för att se hur det går. Det kliar i fingrarna. Eller är risken stor att nåt kan gå sönder innan jag byter tändstift och olja. Vill inte ha sönder nå i onödan. Bästa vore kanske att vänta till måndag men det ju fint väder nu och ppc'n ligger i baksätet och stirrar på mig i nacken. :/

Tacksam för svar.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det medför ALLTID en risk med att trimma en gammal motor. Men kör du som folk är oddsen relativt låga.
Att säga att inget tar någon skada, som ovanstående, är väldigt optimistiskt. Det är omöjligt att svara på utan att känna till motorn.
av Tommty
kan det mycket väl ha.

då motorhaveri oftast är en kedjeraktion.

Dock så är det som lucifer säger, en minimal risk att just detta ska påverka (dock så ger ett chip mer påfrestningar på både motor och turbo vilket gör att den slits mer)
av Andreas123
Ska man köra hårt ska man absolut byta oljan.Han kan gott och väl prova den innan måndag.de är ju inte bara motorn som slits,på min bsr trimmade v70 sliter chassie delar,men de är man vell kanske medveten om när man trimmar.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]