Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FPSweden
Trippmätaren har pajat på min importerade Volvo 855 2.0 Turbo 1995 för ett bra tag sen då den hade gått 32150.
Nu har den gått närmare 40000 och vill gärna fixa det.
Jag har fått bilen btw.

Några tips?

MVH
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Lucif3r skrev:Byt instrumenthus, det är nog det smidigaste. Försök hitta ett som gått typ 40k eller något sånt, så har du ju äve nen tripp som visar hyffsat rätt.
Han har ju axlar i sitt tripphus. Vilket innebär att han kan ställa det nyinköpta huset precis som han vill ju? Hade lätt efter att jag köpt ett annat hus rivit isär det gammla för att se om det går att laga. Har för mig att axel som pajar är orange. En grej som är bra att kolla är att innan man sätter ihop det helt så provar man det i bilen tillsammans med en gps för att kolla att man inte råkat pilla på hastighetsmätaren så den visar helt galet :) Var med en vän o fixa hans hus. Nålen rörde sig inte förrens man gjorde 30 blås :P Vart o skruva isär kalaset igen O justera tills den visade rätt igen :)
Användarvisningsbild
av Sunschreem
FPSweden skrev:Vågar man verkligen ta isär den då :oops:
Sålänge man känner på sig att man får ihop det igen helt klart :) Märker du halvvägs att du inte rår detta i hamn så sätt ihop det istället för att "winga" vidare, men det är inte så svårt. Lite plats att lägga grejerna snyggt o så. En idé är ju att du lägger allt på en linje. Då vet du ju i vilken ordning du ska skruva ihop sakerna :) Var lite försiktig med kretskortet bara när du tagit ut det så du inte repar nån krets :)

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]