Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

heej!

jag ska mappa min box till min 850, men vilket program går att använda? jag får tag på kablar m.m till boxen men
söker ett vettig program att ställa in boxen/chippet med.. Någon som vet ett bra program?
fins ju en uppsjö men ECM Titanium tex. Men till en gammal 850 skulle jag ta ett färdigt och beprövat koncept, allt är nog redan utprövat, såvida du inte bytt ut allt i motorn till något extremt
Jag min inte ens vad det sitter för system i 850 men du lär klara dig med en enklarare box till den iaf. kolla ebay mfl, jag har inga tips såhär på rak arm, var så länge sedan jag rotade med det, digiprog, easyprog 2000 osv. Jag mins som sagt inte vad som behövs för just en 850. Annars har du ett bra ställe att börja på: digitalkaos el MH auto där får du svar på alla dina frågor.
Har dessutom för mig att det är one time program... krets i styrsystemet så det fins inget utrymme att sitta och leka, det är lödning som gäller, dit med en sockel, sedan kan du byta kretsar. Men jag kan som sagt minnas fel.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]