Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har hittat lite slangar i min 855 t5 -97 som är väldigt torra under renovering av vevhusventilationen. En är helt av och det är den som går från, vad jag förstår är, magnetventilen.

Jag har nu köpt en vakuumslang från biltema med 4mm innerdiameter. Upptäckte dock nu när jag tog av den gamla trasiga slangen att denna hade lite större innerdiameter. Biltemaslangen gick på men det var ganska så tajt.

Går det bra att köra på den eller är det dåligt? Om det är dåligt, är det så dåligt att jag helt borde avstå från att köra eller går det bra att köra lugnt till dess att jag fått hem nya slangar?

Slangen är denna:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 3-m-52429/

Här är en bild på gamla slangen i bilen:
Bild

Tack på förhand!
vacumslang ska sitta tight o e normalt 4 mm klipp av den gamla slangen mitt på o jämför där diametern med den nya ska du se dom e nog rätt lika

ute vid anslutningarna e den gamla utöjd o format som anslutningen
darkien skrev:vacumslang ska sitta tight o e normalt 4 mm klipp av den gamla slangen mitt på o jämför där diametern med den nya ska du se dom e nog rätt lika

ute vid anslutningarna e den gamla utöjd o format som anslutningen
Tack! Då är det bara att tuta och köra nu då. Och börja byta ut resten av de torra slangarna.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]