Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av makermicke
Jag har en Volvo 850 motorn i min torkararm för framljuset har slutat fungera och ena armen har lossnat från metal pinnen som sticker ut.
Jag fick rekommendationen att sätta på en plugg på båda sidorna för att torkararm är onödiga. Vet någon vad det är för plugg man sätter på istället för armarna? och vart man köper sådana.

/micke
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Man tar bort torkarmotorerna, sen sätter man dit en plastplupp i hålet. Ser förjävligt ut. Bättre att antigen spackla igen hålen, eller köpa nya lister utan hål. Eller för den delen - ha kvar hålet, t om det ser bättre ut än dom där gräsliga plupparna.
av alan
Hur gör man snyggast på en V70? har samma problem och orkar inte laga armarna igen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
alan skrev:Hur gör man snyggast på en V70? har samma problem och orkar inte laga armarna igen.

Köper täcklocken som finns lite var stans, spacklar över skarvarna som blir och sen lackar. Eller så fyller man hela tomrummet med t ex glasfiberspackel... Går dock åt en del...
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]