Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Firexonox
Tjenare!

Idag började bilen lukta väldigt bränt, Kan inte riktigt beskriva lukten men ibland luktar de avgaser med el? och ibland bränd olja?
Det luktar mest då jag står stilla och gasar lite kommer mest från höger sida väldigt långt bak. Droppade lite "vatten?" ur avgasröret också.

Kan det vara kopplingen som börjar ge sig, för nu innan jag kom hem så blev den lite trögare?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Nexus
?? höger sida bak då låter det som anliggande broms. Men det har ju inget med göra att du står still gasar då låter det mera som ev någon trasig slang till vevhus vent så du får in avgaser i bilen??
Jätte svårt gissa :roll:
av Firexonox
Okay, jag trodde de var handbromsen först då den blev riktigt trög. Men det tycker jag är väldigt konstigt då som du säger luktar mest när jag står stilla och gasar, det kom helt plötsligt också när jag var på helt vanlig väg och stannade vid rödljus så var de som tortyr i bilen med lukten :p Jag har ju aldrig upplevt bränd koppling, men kompisen i bilen trodde de var det?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
En bränd koppling ryker rätt duktigt. Dessutom sitter kopplingen på vänster sida, bra precis i linje med bromspedalen.

Bak finns det inte mycket som kan lukta. Du har några bromsrör, en bromswire, några bränsleslangar och ett avgasrör.

Men det är väl bara att åla dig under bilen och kika?
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]