- tis 02 apr 2013, 08:33
Hej, har en Volvo 855 med 2.0 bensinmotor. Bilen är intagen 2006 från Italien. I reservhjulsbaljan har jag en 4 cm tjock dräneringsslag som är skruvad inifrån med plåtskruv (Eftermonterad). Inne i reservhjulsbaljan har jag 4 st metallspännen, till reservhjulet? På passagerarsidan bakom bakhjulet har jag ett hål med ett skruvlock (nippel) monterat i den grå delen av plasten av stötfångaren. Sen lite rör avkapade därikring under baljan. Det konstiga är att locket täcker en ventil, men känns lite konstigt att ha en tanknippel så långt ner i stötfångaren?
Kan tilläggas att reservlampan för låg nivå av bensin fungerar ej, misstänker att de använt den lampan till gasdriften i så fall?
Kan det vara så att de slet ut gasdriften för att det skulle gå att regga bilen i sverige?
Nån som vet vad det kan vara för lustigheter?
Det som jag också inte får ihop är att, vad har en så tjock dräneringsslang från baljan att göra med gasdrift i så fall? Har också lite övriga hål i baljan som nu är förtejpade.
Kan tilläggas att reservlampan för låg nivå av bensin fungerar ej, misstänker att de använt den lampan till gasdriften i så fall?
Kan det vara så att de slet ut gasdriften för att det skulle gå att regga bilen i sverige?
Nån som vet vad det kan vara för lustigheter?
Det som jag också inte får ihop är att, vad har en så tjock dräneringsslang från baljan att göra med gasdrift i så fall? Har också lite övriga hål i baljan som nu är förtejpade.

- By Jgo