Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av darkien
snor en gammal tråd men nån som vet vart man kan få tag på ny dosa av denna typen? eller tips på annan dosa som går programera till min bil ( 855 glt 2.5 20v -94)
har bara en dosa o den e rätt sliten o ful

Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hm, aldrig sett den där modellen... Är det standard fjärrstyrning dosa? Hade för mig att dom såg likadana ut som till vgaII.
Funderade annars på om det kan vara USA modell eller liknande.

Anyway, volvo är väl ditt bästa alternativ skulle jag tro. Men dom kostar säkert en slant.
Om summan börjar närma sig 1000kr(har mig mig volvo tar runt 800kr för en ny fjärris till VGAII) föreslår jag dock att du byter till ett VGAII larm.
Begagnat med glaskross, tuta, huslås och 2 fjärrisar brukar ligga på runt 1000kr. Är ju iofs en slant, men då får du ju larm samt att det är MYCKET enklare att hitta både nya och begagnade fjärrisar.
Användarvisningsbild
av darkien
huvlåset sirenen sitter i bilen men av nån anledning har tidigare ägare fimpat relät men som Lucif3r säger ligger en dosa på 800:- så känns de ju vettigare o fixa ett beggat larm o plugga in ist för samma pengar så blir nog jaga larm ist då ;)
av JT855
Jepp, den dosan är till vanligt fjärrlås. Sitter ett sånt på min GLT. Fördelen med det mot ett VGA II är att räckvidden är lång så inni helvete på vanliga fjärrlåset medan VGA II är några meter. Höll på och städa inne för några veckor sen och råkades se fjärrarna, pillade lite på dom och sen när jag skulle iväg med bilen var den olåst :) Har låtit fjärrlåset sitta kvar som säkerhet så jag slipper in i bilen om VGA II lägger av eller nå :)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]