Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilbo
darkien skrev:hitta bara denna från haynes bok Bild
Detta har jag redan hemma, men i detta schemat saknas ecc funktionen och ser därför inte likadant ut på min bil :/
av bilbo
Hej!
Nämde tidigare att jag misstänkte att felet vara att jag intema e hade någon spänning in i ecc styrenheten. Fick tag på elschema, samt ett spänningsschema. Mätte upp matningen in till styrenheten och hade ingen spänning på strömkällan, drog en kabel direkt till + polen på batteriet panelen gick igång fläkten funkade bara på den låga hastigheter (under caa 2/3 av maxhastigheten) drog jag över det dog fläkten och gick inte o starta förrän jag kört motorn lite snabbt med separat ström sedan gick den o köra likadant igen. Hade ett extra värmefläkts motstånd hemma så testade att byta till det istället o då funkar fläkten precis som den skall. Så drog strömmen till panelen på samma säkring som fläkten då jag inte tror att panelen kan dra någon större ström och annars märker jag ju det när säkringen går.

Så nu funkar den precis som den skall!
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]