Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare
Min volvo 850 -1997 har bara en nyckel.

Det finns nyckelbas på ebay för en hundring som man borde kunna låta lokala nyckelkillen fräsa i.
Frågan är om den kommer att funka i bilen? - måste den kodas med chip i också?
nån som vet?
Lucif3r skrev:Det sitter chip i nyckeln, ja. Tror volvo kan koda in nyckeln, men är inte säker...
Om dom inte är kåta på att programmera beg. fjärrar så lär dom ju inte vara sugna på nycklar heller tänker jag? Båda lär vara gifta med styrmotorn. Men det som stör mig är varför man inte kna gifta ihop en gammal fjärr med en ny larmenhet och styrbox? Är ju knappast så att dom görs olika allihopa.
Jag läste någonstans att volvo läser ur koderna ur boxen på dom bilar som inte finns med i deras register (importerade brukar inte finnas med bl.a). Hurvida det stämmer eller ej ska jag låta vara osagt.

Hur som, när det gäller sådanahär saker betalar jag gärna det extra volvo tar för att vara relativt säker på att min kod inte blivit kopierad och vidarelämnad till någon... mindre ärlig... person. Bestälnningsjob är inte direkt ovanligt, och har dom dessutom nyckeln så är det ju en baggis att köra iväg med bilen.
Det finns nycklar att köpa utan transponder men med plats för den. Mao kan du med största försiktighet slipa på nyckelhuvudet för att få fram transpondern, ett litet glasrör, ur din gamla nyckel och stoppa in den i den nya. Funkar om man vill ha en frisk och inte ha fler nycklar. Såg bla en annons för en sådan nyckel på blocket men finns säkert på fler ställen
/Ove
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]