Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska byta All inredning i en 855 -95. Jag behöver få isär ett stort kontaktstycke under instrumentbrädan, till vänster om ratten. Det sitter tre likadana, ett svart, ett vitt och det röda som jag vill få isär. Hur gör man?? Har tryckt in små gula piggar och fått "ner" låshakarna på samma sida som dom gula piggarna. Men får inte den andra sidan att släppa.'

Jörgen
av *pettson*
740owner skrev:Ska byta All inredning i en 855 -95. Jag behöver få isär ett stort kontaktstycke under instrumentbrädan, till vänster om ratten. Det sitter tre likadana, ett svart, ett vitt och det röda som jag vill få isär. Hur gör man?? Har tryckt in små gula piggar och fått "ner" låshakarna på samma sida som dom gula piggarna. Men får inte den andra sidan att släppa.'

Jörgen
Om jag inte minns fel ( var ett tag sedan jag delade på den kontakten) sitter det en röd hake som dras utåt i ena kortändan. Då delar sej den gula kontakten i två halvor. Om det nu inte är av nåt speciellt skäl du vill lossa dom små styckena?
av *pettson*
Då pratar vi definitivt inte om samma kontakt.. Den jag talar om kopplar in brädan i sin helhet i vänster huvudpiska. I den stora gula sitter andra mindre i olika färger. Den jag talar om är fullt delbar i längsled med hjälp av samma typ av skjutspärr som sitter till t.ex 94ans lambdasond. Kontakten med sin låsning är exakt densamma sedan 740 tiden.

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]