Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xoxid
När jag kom ut till bilen idag så hängde sidospegeln på passagerar sidan.... och behöver hjälp hur monterar jag ner den? de är ju eldriven och eluppvärmd så antar att jag måste monterar ner dörr klädseln för att få loss kabeln och vet ej hur man gör de någon som har en guide?? andra frågan.. hur får jag loss glaset i spegeln?? för vill spara en del av kåpan eftersom de är lackad efter bilens färg..

har en Volvo V70 98

Mvh Håkan
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Att montera ner hela bakspegeln är rätt enkelt.
Först tar du bort kåpan som sitter på insidan av dörren "vid backspegeln", sen tar du bort dörrsidan, kopplar ur elkabeln, skruvar ur 3 torx(har jag för mig) och drar ur spegeln från utsidan.

Glaset tar man bort med lite våld. Dom sitter som berg, så något långt du kan sticka bakom glaset och bända med rekommenderas.

Kåpan är dittryckt. Lossas genom att trycka in 2 plastsaker (du ser dom) som sitter innanför glaset, sen trycker in ytterligare 2 plastsaker som sitter mellan kåpan och foten (man ser dom om man fäller in spegeln).

Lite knöligt att förklara i text, men du bör kunna lista ut det när du väl står där och tittar :)
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]