- mån 12 nov 2012, 22:16
Igår skulle vi ut o köra med volvon. Den var lite svårare att starta än vanligt men hoppade igång på andra försöket och gick sedan fint. I några km, sedan började den hacka. Det blev värre och värre och till sist när jag vände i en vändzon stannade bilen. Försökte starta igen och efter några försök gick den igång men när jag lade i R och skulle backa så stannade den igen. Sedan var det omöjligt att starta. Lämnade bilen där i några timmar medans vi drack kaffe hos farsan, sedan körde vi dit och provade starta och då startade den direkt...gick perfekt hela vägen hem.
Det är inga lampor som lyser i panelen. Problemet har hänt en gång tidigare, då började den hacka men då fick jag ut den på stor väg och gav den bra med gas, kunde öka lite efter hand, till sist släppte hackningen och bilen funkade bra igen.
Man skulle kunna tro att den går sur men det luktar ingen soppa.
Var ute och kollade tändkablarna idag, de är från -93 :o
Hör väl till saken att jag fixat med bilen och släckt servicelampan mm så den har stått med tändningen på en del. Kan det ha betydelse?
Jag misstänker väl själv bränslepumpsreläet men vill gärna höra andra idéer. Ska köra förbi skroten o plocka ett relä i morgon.
Mvh
Det är inga lampor som lyser i panelen. Problemet har hänt en gång tidigare, då började den hacka men då fick jag ut den på stor väg och gav den bra med gas, kunde öka lite efter hand, till sist släppte hackningen och bilen funkade bra igen.
Man skulle kunna tro att den går sur men det luktar ingen soppa.
Var ute och kollade tändkablarna idag, de är från -93 :o
Hör väl till saken att jag fixat med bilen och släckt servicelampan mm så den har stått med tändningen på en del. Kan det ha betydelse?
Jag misstänker väl själv bränslepumpsreläet men vill gärna höra andra idéer. Ska köra förbi skroten o plocka ett relä i morgon.
Mvh
- By Wirke