Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aloni
Hej !

Vi har en V70 classic -00

En "motor-lampa" har tänts och mha en mek och ett universal instrument har jag fått en felkod för "föruppvärmning av lambdasonden"

Måste man byta hela Lambdasonden eller finns det något annat man kan göra ?

dyrt ?

TACK för att detta forum finns !

/ Ronnie
av attemann
Hej! Byte utav lambda blir det, går att köpa för ca 700-1000 kr på biltema tex men då får man ej original kontaktstycke så man få skarva kablarna, volvo är dyrare. På tal om det så har även jag en classic och lampan lyser, ev ett lambda fel där med, varnade din för främre eller bakre då det finns 2? samt vilken utrustning använde ni när ni kollade felkoder? :)
av *pettson*
Går att köpa på biltema? Bäst är väl att se vilken sondtyp man har. 00 bör det vara denso. Den går inte att ersätta med nåt från biltema.
Biltemas täcker för övrigt INGEN som fungerar bra för den årsmodellen även om den är utrustad med bosch.
av aloni
OK , tack för kommentarerna "atteman" och "pettson"

Atteman: Vet ej vad testinstrumentet hette, har en fantastiskt duktig och hjälpsam mek med verkstad i Sävar. Han har någon form av enklare standardläsare som funkar till div märken. (skillnaden från en orginal-läsare är att man inte får felet utskrivet direkt utan blir hänvisad till att söka upp koden för bilmodellen i ett häfte som följer med mätaren. Ska kolla upp närmare + om man kan se bakre/främre
Användarvisningsbild
av Sunschreem
*pettson* skrev:Går att köpa på biltema? Bäst är väl att se vilken sondtyp man har. 00 bör det vara denso. Den går inte att ersätta med nåt från biltema.
Biltemas täcker för övrigt INGEN som fungerar bra för den årsmodellen även om den är utrustad med bosch.
Vet när farsan byte till eftermarknadssond. Tomgången blev högre i början o suger mera sås när den är kall. Hans kom från skruvat. Verkar vara lite känsligt detdär. Är det sond eller lmm så tar inte bilen vadsomhelst.
EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den […]

Elproblem i baklucka

[quote=PalleH post_id=<a href="tel:142969[…]