Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbewezi
Tjenare!

Har då några frågor och funderingar om min bil och hoppas ni där ute har svar och kan hjälpa mig med lösningar (Y)

1. Köpte mig en R-vinge och undrar då om någon har en guide eller tips hur man ska dra kablen? Vad för kabel ska man köpa och vad ska man ha för skum under vingen så den inte skadar lacken?

2.Har original radion i just nu och den har börjat glappa? Den fungerar och sedan när jag kör över något gupp eller svänger hastigt lägger den av och kan komma igång i nästa kurva om jag har tur. Någon som har vart med om liknande?

3. Har då en S70R-98 med GPS inbyggt och undrar om någon vet vart man kan köpa/ladda ner uppdatering till den. Inte så kul med Gps från 98 (Y).

4. Har sett att S70 och s70R har inte samma avgassystem och undrar då vad den sista lilla extra ljuddämparen för för nytt och om man tar bort den? Vad händer då?

5. Tips på sportlufts filter som har väggar och är i bra kvalité?
6. Fixa kantstötta fälgar? Går det? eller är det hej och in med nya?

Tackar så mycket i förhand och hoppas på att ni där ute har några riktigt fina svar och hjälpmedel :)

// Tobbewezi
Användarvisningsbild
av Lucif3r
2. Plocka ur den och kontrollera kablaget.

4. Den sista dämparen kan du ta bort om du vill det.

5. JR Sportluftfilter med avskärming (finns på t ex vparts, hova osv) eller BSR sportluftfilter (bsr.se).

6. Klart det går, lite beroende på hur skadorna ser ut. Men generellt sett så kan man laga det mesta.
Prata med din närmsta däckverkstad, dom bör veta.
OBD P0121

Farthållaren funkar, men bara i början![…]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Ja de ä ju värt att kolla upp. Har dock […]