Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snowi
#675531
Monterade igår nya dimljus(hela skiten)

och kopplade in H1 55w blåa lampor precis som vanligt.

Dimljusen lös fint men enligt mig blev lite ovanligt varma.

Men efter att ha kört med dimljusen på i ca 5min så slocknar den ena hela tiden....sedan kan du ha dom avstängda i ca 15min, och sen slå på så lyser båda igen.

Och inte nog med det..det går att stänga av halvljuset på knappen man vrider på, men positionsljuset slocknar inte..

När jag var ute och körde idag så gick det inte att stänga av dimljusen på knappen, MEN när jag släckte halvljusen så slockna även dimljusen samtidigt, även så när jag vred på halvljusen så tändes dimljusen..

Någon som vet vad som kan vara fel? trodde först att det bara var glödlampan så beställde nya i onödan.

Spökar..kan det vara någon säkring?

Bilen är en Volvo s70 2.5 t - 1998

Väldigt tacksam för svar!
#675577
Att dom blir varma är väl inget nytt. Det är ju inte så superovanligt att kontaktstyckena smälter efter ett tag.
LED lampor bör göra saken betydligt bättre. Hurvida det löser problemet med att dom slocknar vet jag dock inte.
Jag har själv samma problem på mitt vänstra. Först trodde jag det var min koppling, men efter mätning så visar det sig att allt står rätt till där, men lampan vill bara lysa när den själv vill >_>

Jag hängde inte riktigt med din beskrivning av vredet...
Så här funkar mitt iaf - rakt upp: halvljus, dimljus kan sättas på/stängas av med sin dedikerade knapp.
Ett steg till vänster: Inga halvljus, positionljus lyser, dimljus kan sättas på/stängas av med sin dedikerade knapp.
Läge 0: Inga ljus öht. Ingen instrumentbelysning, ingen ytterbelysning, dimljus förblir avstängda oavsett sin dedikerade knapps läge.

Hurvida mitt är rättkopplat eller ej kan jag inte svara på dock, men så fungerar det iaf på min :)
#675801
Lucif3r skrev:Att dom blir varma är väl inget nytt. Det är ju inte så superovanligt att kontaktstyckena smälter efter ett tag.
LED lampor bör göra saken betydligt bättre. Hurvida det löser problemet med att dom slocknar vet jag dock inte.
Jag har själv samma problem på mitt vänstra. Först trodde jag det var min koppling, men efter mätning så visar det sig att allt står rätt till där, men lampan vill bara lysa när den själv vill >_>

Jag hängde inte riktigt med din beskrivning av vredet...
Så här funkar mitt iaf - rakt upp: halvljus, dimljus kan sättas på/stängas av med sin dedikerade knapp.
Ett steg till vänster: Inga halvljus, positionljus lyser, dimljus kan sättas på/stängas av med sin dedikerade knapp.
Läge 0: Inga ljus öht. Ingen instrumentbelysning, ingen ytterbelysning, dimljus förblir avstängda oavsett sin dedikerade knapps läge.

Hurvida mitt är rättkopplat eller ej kan jag inte svara på dock, men så fungerar det iaf på min :)
Låter rätt, så fungerar min med. Efter att jag stängt av halv-ljusautomatik på nollan :) Vill ha det så står det i manualen hur man gör :)
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]