Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
106 kr kostar kontakten jag köpte på Volvo :wink:
av MartinH
Ursäkta att jag lånar en gammal tråd...

De här kontakterna nere vid pedalerna som ni pratar om, vet någon om de försvann eller ändrade utseende/plats efter någon årsmodell?

Det är nämligen så att jag fick kollat felkoderna efter att min farthållare lagt av och då skulle det vara kontakten vid kopplingspedalen som var kass. Jag for till skroten och plockade på mig några stycken för ett par tior men när jag skulle prova att byta på min egen så hittade jag den inte. Det sitter helt enkelt ingen kontakt ovanför kopplingspedalen som jag kan hitta. Jag har en C70 -99 och jag tog bl.a. en kontakt från C70 -98. Jag tittade även på en skrotad 850 och på en S40 och där finns de.

När min farthållare fungerar (den gör det ibland) så kopplar den ur när jag frikopplar så det borde ju finnas en kontakt där, men var tusan sitter den???

/Martin
av Uninium
Min farthållare funkar inte,det lyser ingen indikator i mätarhuset vilket jag förmodar att den ska göra
om det bara vore nån brytare vid pedalerna,vacuumpumpen inte skulle fungera.Så var det åtminstone på min S40 när den inte funkade(brytarfel pedal)

Har kollat blinkerspaken och hittar ingen trasig kabel,hur vanligt är det antingen att knappen on/off eller att reläet går sönder?
av Kena
Kan bara rekommendera att du skaffar dej ett elschema och ett universalinstrument och mäter vad som är fel.
av Uninium
Kena skrev:Kan bara rekommendera att du skaffar dej ett elschema och ett universalinstrument och mäter vad som är fel.
Får göra det, om nån har specifikt över farthållaren så dra ett pm isåfall eller lägg en länk här..
av Kena
Sök på typ volvo wiring diagrams typ, hittade hela bilens elschema som pdf fil :wink:
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]