Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Min hustru har en V 70 -99:a Greyline (170hkr) manuell som börjat bete sig konstigt. När man kör och sedan släpper gasen i en t.ex. rondell och sedan ska gasa ur rondellen så händer ingenting! Bilen går bara på tomgång. Kvittar hur mycket man stampar på gasen så går den fortfarande bara på tomgång. Sedan helt plötsligt så funkar det igen. Har märkt ibland när man kör så hackar den till på jämn gas. Någon som vet vad det kan vara?
Skulle kunna vara gaspedalen som gett upp. Låter kul men du har väl ingen vajer till gasspjället? Då sitter det en lägesgivare istället som ska känna av hur långt ned gaspedalen är neddtryckt. Kolla den och kablaget.
kan ju vara gasspjället, sök på det här i forumet.
Sedan har jag för mig att problem med lägesgivaren för gaspedalen kan ge liknande symptom som krånglande gasspjäll, jag hade nog kollat upp det först.
pvchrister skrev:Glömde att tala om att ETS lampan börjat lysa lite till och från. Kan man utesluta något av ovanstående förslag?
Då tycker jag du tar och rengör gasspjället först och främst. Funkar det inte sedan kollar du felkoder och återkommer hit. Funkar det inte sedan....säljer du bilen väldigt billigt till mej...
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.