Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fruxo
Tja

Okej, så jag var och köpte en ny katalysator på Biltema och köpte den som skulle vara modellanpassa enligt mitt reg.nummer. Det visade sig senare att den ändå inte passade. Dels för att mitt flexrör sitter fastsvetsat i mitt grenrör från motorn och att det även satt ett flexrör på den jag köpte från biltema, alltså ett flex för mycket redan där. Sedan var det fel monterings"platta", alltså den som man skruvar fast inte, inte samma form.

Frågan är ju då om jag vågar köpa en begagnad katalysator istället? Antar att jag köper grisen i säcken då och att miltal på bilen som de plockade av den ifrån kvittar också! Vad tycker ni?

Mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Låter nästan som du köpt kat till en turbo istället. Dom har flexen efter turbon, på röret som katten sitter på.
Du bör väl kunna lämna tillbaka katten och få 'rätt' kat.
Som du säger så är ju beggade katter mycket grisen i säcken, och det har ju inte bara med miltal att göra. Det finns mycket annat som kan döda katter förutom milen (milen är väl nästan det minst viktiga?).

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]