Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peeks
Jag har en 850 av årsmodell -94. Upptäckte nu imorse att den bakre delen av avgasröret släppt. Jag har alltså tappat en hel bit avgasrör utan att märka det... Röret är nu av en bit bakom ljuddämparen. Slutar tvärt en bit bakom bakhjulet och tanken. Tror ni att jag kan köra sisådär en 15 mil med det? Röret är helt fram till brottet och hänger i ljuddämparens fästen (nybytta). Jag sitter ute på vischan och har inte tillgång till verkstad eller reservdelar. Det jag egentligen känner mig lite osäker på är om ljuddämparens fästen räcker för att hålla den biten rör som är kvar bakom ljuddämparen. Vad tror ni som kan lite om bilar?
(jag vet att det kanske är en jättelöjlig fråga, men jag har väldigt dåliga kunskaper om sånthär) :oops:
Jao det är väl ingen fara. Det som du kan behöva se upp med är om kröken över bakaxeln har sjunkit ned. Den kan då slå emot och föra ett jäkla väsen.

Om möjligt kan du ju försöka hänga upp/fästa röret där det gick av med en bit ståltråd eller liknande.

Men min v70 hade avrostat bakre fäste vid köp, och har haft det gud vet hur länge. Och det avgassytemet har hängt kvar utan problem :)
Det är lite mer än bara ändröret.
Jag upptäckte det genom att ändröret hängde löst och det saknas en 20cm innan det... Konstigt nog bytte jag gummiupphängningarna till ljuddämparen för någon månad sedan och jag såg inget skumt då. Pinsamt värre.
Tyvärr finns det inget bra ställe att fästa ståltråd i utan att liksom dra röret åt sidan, och det vill jag inte göra.
Men tack för hjälpen!
Då behöver jag inte oroa mig i det närmsta då! :)
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]