Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Classica
Lite hjälp nu skulle vart bra, låste bilen förut idag med fjärrdosan. Nu när jag skulle ha bilen har fjärren lagt av, bra batteri men inget svar från bilen. Jag låste då upp med nyckeln, då gick larm helvetet när jag öppna dörren. Kunde inte starta bilen då startspärren gått in, hur i helvete gör jag för att stänga av larmet om fjärren är kass?

Nyckeln är ju kodad, den borde ju stänga av larmet när nyckeln sätts i låset. Men bilen är ju immobiliserad bara för att fjärren inte fungerar, hur gör jag nu för att stänga av larmet utan fjärren?
av Kena
Classica skrev:Lite hjälp nu skulle vart bra, låste bilen förut idag med fjärrdosan. Nu när jag skulle ha bilen har fjärren lagt av, bra batteri men inget svar från bilen. Jag låste då upp med nyckeln, då gick larm helvetet när jag öppna dörren. Kunde inte starta bilen då startspärren gått in, hur i helvete gör jag för att stänga av larmet om fjärren är kass?

Nyckeln är ju kodad, den borde ju stänga av larmet när nyckeln sätts i låset. Men bilen är ju immobiliserad bara för att fjärren inte fungerar, hur gör jag nu för att stänga av larmet utan fjärren?
I instruktionsboken till min -00:a står något om att man kan öppna förardörren med nyckeln och starta motorn inom xxx sek så ska tydligen inte larmet gå igång. Men hur man löser det sedan vet jag inte annat än ett besök hos din lokale Volvohandlare.
Användarvisningsbild
av Classica
Enligt Volvo finns det inget sätt att få bort larmet utan säger att det enda som avhjälper är att beställa nya fjärrdosor, det finns alltså inget sätt att återställa larmet via nån "enkel" fix? Volvo har ju egen intresse av att sälja saker till mig.
Ingen som har nån idé?

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]