Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rikulls
Hej!
Jag har som sagt en Volvo 850 GLT som jag köpte för några månader sen. Centrallåset funkar perfekt, men det går inte att öppna dörrarna med fjärrkontrollen. Larmet (original) och låset till tanklocket fungerar inte heller. Den förra ägaren sa att han hade tittat på om han kunde fixa det, men hade antagligen inte lagt ner så mycket tid på att försöka. :( Vad kan det vara för fel tror ni? Det skulle nämligen vara väldigt skönt att slippa använda nyckeln varje gång. :P

/Rikulls
av Uninium
Låset till taklucka ska fungera även vid vanlig låsning med nyckel, men det är inte ovanligt att motorn till tankluckslåset går sönder.

Den sitter bakom inredningen i skuffen , har du tur så går det att smörja upp den, annars köp en från skroten.

Klickar dosan om du lyssnar? Om inte byt batteri. Om den klickar så para ihop dosan med larmet.
Du får söka på hur du gör det, annars om jag inte minns fel så är det tändning på till läge 2, 5gånger.och då ska larmdioden på instrumentpanelen lysa konstant. Då håller du inne knappen på dosan och ihop-parning ska ske.

Men sök på detta då jag kan minnas fel..

Nästa steg är väl förmodligen att larmreläet har kastat in handduken..
av Rikulls
unlock26 skrev:Låset till taklucka ska fungera även vid vanlig låsning med nyckel, men det är inte ovanligt att motorn till tankluckslåset går sönder.

Den sitter bakom inredningen i skuffen , har du tur så går det att smörja upp den, annars köp en från skroten.

Klickar dosan om du lyssnar? Om inte byt batteri. Om den klickar så para ihop dosan med larmet.
Du får söka på hur du gör det, annars om jag inte minns fel så är det tändning på till läge 2, 5gånger.och då ska larmdioden på instrumentpanelen lysa konstant. Då håller du inne knappen på dosan och ihop-parning ska ske.

Men sök på detta då jag kan minnas fel..

Nästa steg är väl förmodligen att larmreläet har kastat in handduken..
Ska kolla på motorn till tanklockslåset i morgon, hoppas att jag kan smörja upp det.

Ska testa att försöka para ihop dosan med larmet, men misstänker att det larmreläet som har gått sönder. Ska inte larmdioden alltid lysa om det fungerar? Vad kostar ett sådant och är det svårt att montera? I värsta fall så får jag väl fortsätta att använda nyckeln... :P

/Rikulls
av Uninium
Är det ett VGII larm du har? Dosan har en stor grå knapp och så ska du ha en glaskross sensor.Svart relä

Det finns annars ett budget alternativ om man redan har fjärrstyrt c-lås och dosan med 2små knappar.
Då kan man köpa det sk baslarmet som bara består av ett relä och ingen glaskross.Rött relä

Reläet sitter upptill vid fotbrunnen förare på plats 210-211(det står 210-211 på reläet)
ta väck skyddet som sitter där med 3st torx.Kika uppåt vänster så kommer du se..
av Uninium
Jao fel av mig.. Dosa till bara c-låsa har 2knappar,en lock och unlock för sig.

Provade förresten att låsa min 850 med bara nyckeln. Larmet aktiverades inte, och jag har VGII.

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]