Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Dottern och mågen har en gammal 850 MY 1995 och den har ingen krockkudde på passagerarsidan, men det finns tydligen en sidokrockkudde någonstans.
Sitter den i dörrstolpen eller i stolens sida och kan man ha en bakåtvänd barnstol i framsätet då? Vill gärna ha infomation om detta och gärna med hänvisning
till något dokument så att jag inte lämnar fel svar vidare. Tack på förhand för ev. svar mm.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Airbagen sitter i stolen, du har utlösaren under plasten som ser ut som ett fack.

jag använder bakåtvänd bilstol i min 855
av LJN
Den där sidoairbagen i passagerarstolen, går den att koppla ur? Och jag antar att den sitter i stolsryggens sida eller?
Dottern är lite orolig då det finns olika åsikter om lämpligheten att har barnbilstol fram i denna modell?
av *pettson*
Ha den kvar orörd. Den skadar inte ett barn i bilbarnstol, inte heller ett barn på sittkudde.
Den är till för att man inte ska få arm i kläm mellan stol och stolpe samt för att hålla undan stolen för dörrstolpen om den kommer infarandes.
Den skyddar alltså enbart. Var lugn och trygg med andra ord.

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]