Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t5otto
Hej på er alla har en fråga ang. min v70 2.0t Italien -98års

Var inne och besikta nyligen fick då en 2:a på spindelled höger fram. Min fråga är går det byta spindelleden separat eller ska hela länkarmen bytas?

Har ej tittat på hur det ser ut så är därför jag frågar er här.

Mvh
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det går att byta bara spindelleden, men det är inget man gör. Det är för mycket jobb, och man tjäner inget på det heller direkt.

Så byt hela länkarmen. Se till att du köper rätt bara. Det finns 2 olika, en med 2st bultar, och en med bara 1 bult.

Men då du har en turbo skulle jag tro att du har den med 2 bultar.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
farsan byte bussningar en gång, denhär gången så var det väldig enkelt att övertala honom att köpa hela länkarmen ist :P Dock sitter spindelleden separat(på s80, din sitter i länkarmen). Men man byter båda samtidigt.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Nexus skrev:Vem säljer en lös spindelled till x70 97-00?
Skulle aldrig bemöda mig så ingen nytta av den infon :D
Användarvisningsbild
av Nexus
just därför jag ställde frågan :wink: Har då inte sett någon som säljer bara spindelleden lös
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Nexus skrev:just därför jag ställde frågan :wink: Har då inte sett någon som säljer bara spindelleden lös

Gissning ur luften: Dom finns inte i pwrflex? länkarmen vet jag finns. Men släppte det rätt snabbt då jag åker diesel :D Blir som en vandrande dildo med stumma bussningar :P
Användarvisningsbild
av taxi
Men dom pratar väl inte om bussningar? Hur ska man ersätta en spindelled med en bussning?
Men detta att byta bara leden även på senare årsmodeller låter intressant!

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]