Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbban skrev:
gnestakalle skrev:Det enda jag kan få upp i skallen just nu är att kolla hur stort spänningsfallet är när startmotorn snurrar och gärna strömförbrukningen.OBS att en vanlig multimeter inte klarar denna strömmätning även om du sätter kabeln i 10 A-anslutningen utan en riktig Amperemätare måste användas.

Mvh GK
Ok, jag ska ta och kolla upp de. Tacksam för alla tips jag kan få! Även om jag redan provat det.
Men vad ska jag ha för värde? Jag har en Volvo 740 med t5 motor, måste väll kunna mäta på den och jämföra?
Mät och återkom med värden, har för mig att systemet stänger av när spänningen går ner till 9 Volt vid körning av startmotorn men är ej säker på gränsvärdet.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Mät och återkom med värden, har för mig att systemet stänger av när spänningen går ner till 9 Volt vid körning av startmotorn men är ej säker på gränsvärdet.

Mvh GK
Sen har jag märkt en annan sak, när man prövat att starta den många gånger så smäller den igång. Typ som att när någon kabel eller något blir varm efter alla startförsök så funkar de. Men om man sen väntar i 30 min så är den seg igen. Väntar man till dagen efter så är den tvär dö, förutom att starten snurrar då :)
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = La[…]