Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mupphack
Hejsan!

Jag införskaffade mig för länge sedan några stänkskydd bak till S70in som jag nu tänkt lacka i bilens färg "blå", men ska man då även lacka den delen som syns i hjulhuset, eller bara den som syns vid bakkjolen? Har försökt hitta bilder på folk som lackat sina men ej lyckats tyda om dom gjort så.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Hela mina ska lackas iallafall. Men man lär få lägga det extremt seriöst på "insidan" för att det inte ska blästras bort. Finns säkert någon lackkunning som kan svara på det.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Rent estetiskt så tror jag att du skall lacka utsidan i bilens färg och den del som vetter mot hjulhuset skall beläggas med BODY rost och stensprutskydd, men det är bara jag som tycker till. Bilen är ju din och det slutliga beslutet ditt.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nexus
Efter en vinter i sverige med sand på vägarna så blir de garanterat blästrade på insidan. Vet själv då mina blev hellackade fast jag ville bara ha utsidan. De är proffslackade.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Nexus skrev:Efter en vinter i sverige med sand på vägarna så blir de garanterat blästrade på insidan. Vet själv då mina blev hellackade fast jag ville bara ha utsidan. De är proffslackade.

Vet min mor hade något stenskottsskydd på trösklarna i samma färg som övriga lacken. SKulle inte något sånt funka? Sen efterlyser jag bil som bara har utsidan lackad. Här kommer länk för dom som vill se insidan: http://www.garaget.org/?car=204631&image=2230269
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = La[…]