Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Har ett jätteproblem med AC:n i bilen. Så fort man slår på den så immar alla rutor i bilen igen och de går inte att se ett dugg ut. Har ingen aning om vad felet kan vara, har hört att det kan vara värmepaketet som de är fel på? Om det är så, hur kan det repareras, måste det bytas ut? pris? Om det inte är det vad kan det vara då?
AC:n har även slutat kyla och jag tycker att det mest blir kvavt och fuktigt i bilen. Det har även hänt ett par gånger att det kommer rök ur de 2 utblåsen som sitter ovanför där man ställer in AC temp osv. Verkar riktigt skumt!

Oerhört tacksam för precis alla svar som kan hjälpa mig på något sätt!!
Okej ska kolla det! Vet att det är något slags glapp i givaren som talar om att det är för lite kylarvatten. Men ska som sagt kolla upp det men kan det orsaka imman på rutan? Och nu när du nämner det om klibbig ruta så har jag upplevt det och definitivt mest på framrutan! Har du möjligtvis någon aning om vad man kan göra åt det?
Du får byta värmepaketet i mittkonsolen eftersom det verkar läcka. Eller åtminstone kolla var läckan sitter så det inte är anslutningen men det är väl inte helt ovanligt att paketet är läck.
Ang din AC är det mest troligt att gasen är slut pga läckage. (Har inget med ditt andra problem att göra då det är två skilda system). Kan vara andra orsaker också men det vanligaste är läckage.
Okej, det låter inte som någon billig historia? Någon som har en aning om vad det kan kosta att byta värmepaketet? Måste det göras på typ Volvo, eller kan det göras lite vid sidan av på en mindre firma?
Angående gasen som du tror är slut, är det bara att fylla på den eller tror du att det är läckage någonstans i de systemet också?
Tack för svar!
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = La[…]