Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har nu hört ett tag ett irriterande knarrande ljud från vänster fjäderben på min Volvo V70 Classic 00:a med 140 hk motorn & automatlåda. Ljudet finns hela tiden, men hörs mer när det guppar över asfaltskarvar, gupp mm. Man kan även höra knarrandet när man står still och gungar bilen vänster fram. Bilen har nu rullat 24 400 mil. Funderar på om det är krängningshämmar staget, eller något lager uppe i toppen på fjäderbenet. Oljudet finns bara när det är torrt och soligt ute, regnar det är oljudet borta, likaså direkt efter tvätt...

Någon som har fler idéer?

Mvh Ronnie
RonniePersson skrev:Hej!

Har nu hört ett tag ett irriterande knarrande ljud från vänster fjäderben på min Volvo V70 Classic 00:a med 140 hk motorn & automatlåda. Ljudet finns hela tiden, men hörs mer när det guppar över asfaltskarvar, gupp mm. Man kan även höra knarrandet när man står still och gungar bilen vänster fram. Bilen har nu rullat 24 400 mil. Funderar på om det är krängningshämmar staget, eller något lager uppe i toppen på fjäderbenet. Oljudet finns bara när det är torrt och soligt ute, regnar det är oljudet borta, likaså direkt efter tvätt...

Någon som har fler idéer?

Mvh Ronnie
Eftersom du kan framkalla symptomet så lär ju enklaste vara att du har någon under som lyssnar :) Om du nu ändå vill byta delar så ska du vara noga med krängningshämmaren. Ska tydligen finns olika varianter utav dom. Men mitt tips är att börja med det som är gratis, dvs felsökning med örat :)

Ja de är den motorn med en tändspole vid[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]