Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
bläcket bak ska dras rakt upp. sen får du dra hela sätet utåt sett så sprinten i sätet går förbi 2 styrklackar i infästningen.

På bilderna ser du tydligt det röda"handtaget" som man säkrar mekanismen med. Det sitter i en hållare innanför plastkåpan du har på stolens långsida.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av LionKing75
Nexus skrev:bläcket bak ska dras rakt upp
Låsblecket lossas med hjälp av två skruvmejslar. Det sitter en låssprint på undersidan, vilken man måste hålla in med skruvmejsel nr 1 samtidigt som man drar upp sprinten med skruvmejsel nr 2. Kan kärva endel, så tålamod är bra att ha.
Nexus skrev:...sen får du dra hela sätet utåt sett så sprinten i sätet går förbi 2 styrklackar i infästningen.
Jag fällde sätena helt (ett åt gången), och sedan tog jag den minsta (höger, bakom föraren) delen först. Stod utanför bilen, och drog ryggstödet mot mig. Ryggstödet ska nu flytta sig i sidled ca 5-10 mm. Det gör att sprinten går förbi styrklackarna, och kan frigöras med att föras uppåt.

Bytte både fram- och baksätet på ca 2.5 timme igår. Ryggstödet bak krånglade endel - dels med låsblecket samt med infästningen på vänster sida. Fick ta hjälp av sambon, som lyfte ryggstödet (vid infästningen) samtidigt som jag sparkade från andra sidan, på det fällda ryggstödet.

Passade även på att dammsuga hela golvet noggrannt samt dra stereokablarna under mattan medans det ändå var tomt i bilen. :)

..det lutar mot att låta någon som v[…]

Är inte skadade kabelstammar i motorrummet r&[…]

Eller så är mätvärdena frysta[…]

Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]