Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattson
Hej.
ac:n funkar inte på min bil så då är det ju viktigt att fläkten går å köra på full fart för å slippa ha tvärdrag hela tiden.
blåset känns som om det bara är halvfart på fläkten men om jag trycker på cirkulationsknappen så den inte tar in någon friskluft så blir det mycket mera drag som det borde vara när den funkar som den skall.
fläkten skall väl blåsa lika mycket om den tar in friskluft eller blåser runt luften inne i bilen?
då borde det ju inte vara fläkten som det är fel på?
är det något relä som kan gått sönder?
Tacksam för svar inom kort
av *pettson*
Skillnaden är att med recirkulation går inte luften igenom ett kupefilter för dom som har det.
Eftersom du har en stor skillnad får jag väl anta att du har ett kupefilter som skulle bytts för länge sedan.
av Mattson
Jag har ett kupèfilter men det är nybytt så det är nog inte de som är problemet.
Det är mest ute i sidorna som det blåser väldigt svagt när den inte står på cirkulation.
Kan det vara ett relä som gör detta och vart sitter dom i sådana fall?
Det spelar ingen roll om jag sätter den på kallast eller varmast det är fortfarande samma.
Men jag trycker att effekten har minskat sedan jag köpte bilen för 2 år sen.
Fläkten borde ju inte vara slut eftersom den blåser på bra vid cirkulation eller kan det vara att när den skall suga genom kupèfiltret så orkar den inte med det motstånd som blir?
Kamremsras

Jag är inte hemma på dieslar men det bo[…]

En dum fråga, men du har väl dieselv&au[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Men jag har kört 40 km nu.