Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus.
Hej, nån som vet vad normal reaktion bör bli (om någon) när man rycker bort vaccum slangen från BTR på en 850 GLT.
Läste att man bör få en markant högre tomgång.
Försöker spekulera i varför den inte får tillräckligt med bränsle och vet väl inte riktigt vart jag ska börja.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag vet inte hur är det med 850, men jag körde med paj vaccum slang på min 945GL i typ ett halvår, jag märkte absolut ingen skillnad överhuvudtaget.
Fast den bilen var lite speciell iofs :)

Vaccumslangen saknas iofs på min 850 t5 också, men kan inte riktigt svara på hur den reagerar utan den, då det är en jäkla massa andra fel på den (trasig toppackning, taskigt med vatten/olja osv). Tomgången är dock som den ska. Och den går bra dom 50m man kan köra med den innan den börjar trycka upp vatten :P
av magnus.
Det är just de som är grejen, märker ingen skillnad utan slangen.
Har läst att tomgång ska öka.
Får dåligt med soppa, stiften är belagda med hård vit beläggning, bytt soppafiltret utan förbättring.
Skitsnål att köra, men grymt trött o hackig.
Ställer man den på ett fast varvtal ex, 3000 håller den det några sekunder för att sedan gå ner mot 2000 o bluddra o sen upp till 3000 igen osv upp o ner.
Pumpen kanske? Har felkod i A2 113

En dum fråga, men du har väl dieselv&au[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Men jag har kört 40 km nu.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysning[…]