Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KentOlle
Tutan har succesivt lagt av, jag kunde förut vrida och dra ut ratten till ett visst läge så funkade tutan men nu är den tyst.
Vilket besiktningen inte gillade.

Polaren mätte spänning på kontakterna som satt på hornen och det finns spänning på båda stiften i båda kontakterna, vilket jag tyckte var lite märkligt men så var det.

Vi kopplade två kablar från batteriet till hornet och det fungerar.

Vi kollade därefter kabelhärvan upp till ratten och hittade en massa gula kablar och en gul/svart och en som också såg ut som gul/svart men den kan har varit gul/lila eller gul/mörkbrun, nästa gång ska jag kolla med bättre ljus och glasögonen på :D

Min fråga är, kan jag dela på kabeln (om jag nu hittar rätt kabel) och koppla den till en fjädervipp-brytare och sen dra en kabel till jord för att få det att funka?
Att börja fibbla med ratten känns inte rätt eftersom krockkudden säkerligen skulle göra ont :P
Användarvisningsbild
av js1
Det är rätt vanligt att jordkabeln glappar i ratten. Lossa airbagen och byt ut kabelskon på kabeln du hittar där bakom.
av KentOlle
Tack för svar!
Som sagt så ville jag inte pilla med airbagen med risken att få den i ansiktet då jag inte har några verktig mer än en hammare :lol:

Jag var inne på Volvo i Täby och mekarn plockade av airbagen och sen pillade han på en kontakt som gled ner och sedan funkade tutan. :D
Problemet löst med andra ord :)

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]