Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Det är väl samma kofångare som V40 och etc som delar samma karossdelar... tror jag skrev rätt... C70 -01 gamla karossen... hur som helst kofångaren lossna för jag backa på en parkeringsskylt jag inte såg och sen körde framåt då haka kofångaren tag i den och lossna, hade jag bara fortsatt backa hade inget hänt men det var inte så lätt att veta.. fick lite panik.. :P
Alla fall på sidorna på bilen sitter stora vita plastskenor som nåt i kofångaren glider på men när väl kofångaren är i sitt rätta läge längst in så finns det inget som håller den kvar där, vad är det för nåt som ska hålla den kvar där så den inte åker bak när man rivstartar om ni förstår? Finns tre skruvar i innerskärmen men det kan väl inte vara dem som håller fast allt... Sen så sticker kofångaren ut lite på motsatta sidan vid andra hjulet vad håller spetsen in mot karossen?
av semmelman
Okej tack, blir att ta på sig ofinkläder och lägga sig under bilen å titta då vid tillfälle (har inget bra meckarställe, garaget är skitigare än parkeringen), antagligen eftersom den är loss så finns två möjligheter, att bultarna aldrig suttit i efter tidigare ev olycka - mindre troligt - eller att infästningen i plastkofångaren där bultarna sitter att det gått sönder där. Hade hoppats på bättre nyheter, låter som kan bli dyrt...
av semmelman
Bultar kanske höll fast hela kofångaren men jag menade bara plasthöljet liksom, och jag tog bort det, det satt egentligen bara fast med tre skruv genom innerskärmarna samt skulle suttit några skruv underifrån mitt bak på men de har nog lossats tidigare för de fanns inget spår av. Sen hänger allt på lite plastlist upptill baktill vid bakluckan oxå. Men det känns lite lite allting, får nog lämna in hela skiten till nån meck som kan sätta dit den riktigt.
En av de två hakarna på vänstersidan var av oxå så jag vet inte, ny begagnad kofångare kostar 2-3 tusen och har inte hittat rätt färg heller.

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]